INFORMACJE OGÓLNE
- Regulamin określa warunki, tryb zgłoszenia i zasady, zgodnie z którymi odbywać się będzie wydarzenie pod nazwą „20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft””(zwane dalej „Konkursem”).
- Organizatorem konkursu jest: Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Tychach (zwana dalej „Organizatorem”).
- Projekt realizowany będzie do 29 maja 2024 r.
- Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miasta Tychy.
- Celem konkursu „20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft„ jest zachęcenie uczniów do kreatywnego myślenia oraz promocji zrównoważonego rozwoju poprzez zbudowanie w popularnej grze Minecraft wirtualnej transformacji swojego miasta z uwzględnieniem otoczenia szkolnego.
- Temat konkursu – zadaniem uczestników jest zaprojektowanie w Minecraft transformacji swojego miasta, czyli np. wprowadzenie nowych elementów i rozwiązań związanych z ekologią, takich jak parki, ogrody, ścieżki rowerowe czy instalacje fotowoltaiczne, których finansowanie było wsparte funduszami europejskimi. Projekty powinny uwzględniać aspekty ekologiczne, estetyczne i funkcjonalne, a także pokazywać, jak inicjatywy mogą wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców. Pożądanym elementem wykonanego projektu jest zaznaczenie akcentu środowiska szkolnego poprzez wybudowanie szkoły i jego otoczenia oraz prezentacji zaangażowania szkoły w zrównoważony rozwój.
ZASADY UDZIAŁU
- Udział w projekcie jest bezpłatny jak i również dobrowolny.
- Organizator nie zwraca żadnych kosztów uczestnikom wydarzenia wynikających z udziału w projekcie.
- Zgłaszając się do projektu uczestnicy/grupy akceptują niniejszy regulamin.
- Projekty wykonane i przedstawione do prezentacji nie mogą naruszać praw osób trzecich. Projekty nie mogą być wykonywane sprzecznie z prawem.
- Uczestnikami projektu są szkoły podstawowe z Tychów reprezentowane przez grupy uczniów.
- Uczestnik/uczestnik grupy oświadcza:
- zapoznał się z Regulaminem projektu;
- wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wykorzystanie wizerunku przez Organizatora w celu organizacji promocji wydarzenia oraz jego efektów;
- potwierdza autentyczność danych z formularza rejestracyjnego z faktycznymi danymi;
- nie ma przeciwskazań zdrowotnych do udziału w projekcie. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu.
ZGŁOSZENIA
- Szkoła zgłasza maksymalnie 5 drużyn uczniów (klasy od 1 do 8, maksymalnie 5 osobowa drużyna) poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie www.minecraft.sp14.tychy.pl.
- W zgłoszeniu do konkursu, należy wpisać: nazwa szkoły, nazwę zespołu oraz dane kontaktowe Opiekuna grupy.
- Szkoła wyłania drużyny według swoich wewnętrznych zasad i zobowiązana jest w tym zakresie do pozyskania odpowiednich zgód opiekunów prawnych uczestników zgłaszanej grupy.
- Rejestracja jest bezpłatna dla uczestników konkursu.
- O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje Organizator Konkursu. Organizator potwierdza drogą mailową przyjęcie zgłoszenia po otrzymaniu na adres mailowy niezbędnych oświadczeń podpisanych przez Opiekunów uczestników projektu.
- Prace konkursowe muszą być nadesłane przed określonym terminem tj. 17 maja 2024 r. Projekty dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
- Prace konkursowe należy umieścić na chmurze szkoły, a następnie przesłać link do pobrania projektu na adres mailowy Organizatora lub przez formularz rejestracyjny. W temacie maila, należy wpisać „20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft” [nazwa szkoły, grupy oraz dane kontaktowe Opiekuna grupy]”. Organizator zatwierdzi drogą mailową otrzymany projekt, w razie problemów z otwarciem Organizator zgłosi się do Opiekuna lub Szkoły drogą mailową o ponowne przesłanie linku do pobrania filmu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas przygotowania projektu.
HARMONOGRAM PROJEKTU
- Zgłoszenia trwają od 22 kwietnia do 23 maja 2024 r.
- Zespoły przesyłają prace do prezentacji i oceny nie później niż do 23 maja 2024r.
- Ogłoszenie wyników nastąpi do 29 maja 2024 r.
WYMAGANIA OGÓLNE PROJEKTÓW
- Projekt powinien być zbudowany samodzielnie przez uczniów w grze Minecraft: Education Edition.
- Do budowy można wykorzystać agenta. Wykorzystanie agenta i zastosowanie programowania w projekcie będzie dodatkowym atutem. Należy pamiętać, że w takiej sytuacji prezentacja projektu powinna zawierać sceny z zarejestrowaną pracą zaprogramowanego agenta. Organizatorzy mogą również poprosić o kopię stworzonych skryptów.
- Projekt nie ma ograniczeń powierzchni. Do budowy zalecany jest świat płaski. Z wykonanej pracy należy sporządzić relację filmową, wykorzystując do tego celu przechwytywanie wideo. Zapisane sceny można wykorzystać do montażu w dowolnym programie np. DaVinci Resolve, Quik etc.. Film może zawierać narrację autorów, napisy oraz muzykę (ze zgodą na użycie praw autorskich utworu). Filmy należy zapisać w formacie MP4. Wykorzystując motywy muzyczne należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich. Czas prezentacji projektu nie może przekroczyć 10 minut.
- Wszystkie elementy projektu, w tym opis i film, powinny być w języku polskim.
- Jeśli praca jest grupowa, wszyscy członkowie grupy muszą być wymienieni.
- Uczestnicy muszą spełniać określone kryteria wiekowe, zgodnie z regulaminem konkursu.
- Wszystkie prace muszą być oryginalne i nie mogą naruszać praw innych osób.
- Wszyscy uczestnicy muszą wyrazić zgodę na udział w konkursie i na użycie ich pracy w materiałach promocyjnych organizatorów.
- Projekt powinien być zbudowany samodzielnie przez uczniów w grze Minecraft: Education Edition. Informacje jak uzyskać dostęp – https://zpe.gov.pl/a/minecraft-education-juz-na-zpe/D15MAoHtt
OCENA PROJEKTÓW
- Organizator powoła zespół oceniający projekty.
- Do zadań zespołu należy w szczególności wybór zwycięskiej drużyny reprezentującą szkołę publiczną z tereny Miasta Tychy, która otrzyma nagrodę główną.
- Decyzje zespołu oceniającego są ostateczne i niepodważalne.
- Kryteria oceny:
- Kreatywność • Projekt powinien wykazać oryginalność myśli i kreatywność w wyrażaniu pomysłów.
- Zgodność z tematem konkursu • Projekt powinien pokazać, że drużyna dobrze zrozumiała temat i potrafi go przedstawić.
- Prezentacja projektu • Projekt powinien zostać przedstawiony w atrakcyjnej i zrozumiałej formie.
PRAWA AUTORSKIE
- Uczestnicy/Zespoły gwarantują, że zrealizowane podczas projektu prace będą ich autorstwa czy też współautorstwa i nie będą naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
- Uczestnicy projektu udzielają Organizatorowi zgody na wykorzystanie wszelkich nagrań ukazujących projekty, które zostały stworzone w trakcie trwania projektu dla celów wewnętrznych oraz promocyjnych wydarzenia.
- Organizator zastrzega sobie możliwość przekazania wszelkich informacji o projektach i przebiegu wydarzenia w celach promocyjnych.
WIZERUNEK UCZESTNIKÓW
- Organizatorowi przysługuje nieograniczone w czasie i przestrzeni terytorialnej prawo do wykorzystywania nagrań, fotografii oraz materiałów audiowizualnych zrealizowanych w związku z organizacją niniejszego Konkursu, w tym zawierających wizerunki uczestników grup konkursowych, w celu promocji własnej lub w celach związanych ze statutową działalnością Organizatora.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przesunięcia terminu projektu.