Regulamin konkursu

INFORMACJE OGÓLNE

  1. Regulamin określa warunki, tryb zgłoszenia i zasady, zgodnie z którymi odbywać się będzie wydarzenie pod nazwą „20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft””(zwane dalej „Konkursem”).
  2. Organizatorem  konkursu  jest:  Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Tychach  (zwana  dalej „Organizatorem”).
  3. Projekt realizowany będzie do 29 maja 2024 r.
  4. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miasta Tychy.
  5. Celem konkursu 20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft jest zachęcenie uczniów do kreatywnego myślenia oraz promocji zrównoważonego rozwoju poprzez zbudowanie w popularnej grze Minecraft wirtualnej transformacji swojego miasta z uwzględnieniem otoczenia szkolnego.
  6. Temat konkursu – zadaniem uczestników jest zaprojektowanie w Minecraft transformacji swojego miasta, czyli np. wprowadzenie nowych elementów i rozwiązań związanych z ekologią, takich jak parki, ogrody, ścieżki rowerowe czy instalacje fotowoltaiczne, których finansowanie było wsparte funduszami europejskimi. Projekty powinny uwzględniać aspekty ekologiczne, estetyczne i funkcjonalne, a także pokazywać, jak inicjatywy mogą wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców. Pożądanym elementem wykonanego projektu jest zaznaczenie akcentu środowiska szkolnego poprzez wybudowanie szkoły i jego otoczenia oraz prezentacji zaangażowania szkoły w zrównoważony rozwój.

ZASADY UDZIAŁU

  1. Udział w projekcie jest bezpłatny jak i również dobrowolny.
  2. Organizator nie zwraca żadnych kosztów uczestnikom wydarzenia wynikających z udziału w projekcie.
  3. Zgłaszając się do projektu uczestnicy/grupy akceptują niniejszy regulamin.
  4. Projekty wykonane i przedstawione do prezentacji nie mogą naruszać praw osób trzecich. Projekty nie mogą być wykonywane sprzecznie z prawem.
  5. Uczestnikami projektu są szkoły podstawowe z Tychów reprezentowane przez grupy uczniów.
  6. Uczestnik/uczestnik grupy oświadcza:
    1. zapoznał się z Regulaminem projektu;
    2. wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wykorzystanie wizerunku przez Organizatora w celu organizacji promocji wydarzenia oraz jego efektów;
    3. potwierdza autentyczność danych z formularza rejestracyjnego z faktycznymi danymi;
    4. nie ma przeciwskazań zdrowotnych do udziału w projekcie. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu.

ZGŁOSZENIA

  1. Szkoła zgłasza maksymalnie 5 drużyn uczniów (klasy od 1 do 8, maksymalnie 5 osobowa drużyna) poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie www.minecraft.sp14.tychy.pl.
  2. W zgłoszeniu do konkursu, należy wpisać: nazwa szkoły, nazwę zespołu oraz dane kontaktowe Opiekuna grupy.
  3. Szkoła wyłania drużyny według swoich wewnętrznych zasad i zobowiązana jest w tym zakresie do pozyskania odpowiednich zgód opiekunów prawnych uczestników zgłaszanej grupy.
  4. Rejestracja jest bezpłatna dla uczestników konkursu.
  5. O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje Organizator Konkursu. Organizator potwierdza drogą mailową przyjęcie zgłoszenia po otrzymaniu na adres mailowy niezbędnych oświadczeń podpisanych przez Opiekunów uczestników projektu.
  6. Prace  konkursowe  muszą  być  nadesłane  przed  określonym  terminem tj. 17 maja 2024 r. Projekty dostarczone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
  7. Prace konkursowe należy umieścić na chmurze szkoły, a następnie przesłać link do pobrania projektu na adres mailowy Organizatora lub przez formularz rejestracyjny. W temacie maila, należy wpisać „20-lat w UE – transformacja Tychów w świecie Minecraft” [nazwa szkoły, grupy oraz dane kontaktowe Opiekuna grupy]”. Organizator zatwierdzi drogą mailową otrzymany projekt, w razie problemów z otwarciem Organizator zgłosi się do Opiekuna lub Szkoły drogą mailową o ponowne przesłanie linku do pobrania filmu.
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas przygotowania projektu.

HARMONOGRAM PROJEKTU

  1. Zgłoszenia trwają od 22 kwietnia do 23 maja 2024 r.
  2. Zespoły przesyłają prace do prezentacji i oceny nie później niż do 23 maja 2024r.
  3. Ogłoszenie wyników nastąpi do 29 maja 2024 r.

WYMAGANIA OGÓLNE PROJEKTÓW

  1. Projekt powinien być zbudowany samodzielnie przez uczniów w grze Minecraft: Education Edition.
  2. Do budowy można wykorzystać agenta. Wykorzystanie agenta i zastosowanie programowania w projekcie będzie dodatkowym atutem. Należy pamiętać, że w takiej sytuacji prezentacja projektu powinna zawierać sceny z zarejestrowaną pracą zaprogramowanego agenta. Organizatorzy mogą również poprosić o kopię stworzonych skryptów.
  3. Projekt nie ma ograniczeń powierzchni. Do budowy zalecany jest świat płaski. Z wykonanej pracy należy sporządzić relację filmową, wykorzystując do tego celu przechwytywanie wideo. Zapisane sceny można wykorzystać do montażu w dowolnym programie np. DaVinci Resolve, Quik etc.. Film może zawierać narrację autorów, napisy oraz muzykę (ze zgodą na użycie praw autorskich utworu). Filmy należy zapisać w formacie MP4. Wykorzystując motywy muzyczne należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich. Czas prezentacji projektu nie może przekroczyć 10 minut.
  4. Wszystkie elementy projektu, w tym opis i film, powinny być w języku polskim.
  5. Jeśli praca jest grupowa, wszyscy członkowie grupy muszą być wymienieni.
  6. Uczestnicy muszą spełniać określone kryteria wiekowe, zgodnie z regulaminem konkursu.
  7. Wszystkie prace muszą być oryginalne i nie mogą naruszać praw innych osób.
  8. Wszyscy uczestnicy muszą wyrazić zgodę na udział w konkursie i na użycie ich pracy w materiałach promocyjnych organizatorów.
  9. Projekt powinien być zbudowany samodzielnie przez uczniów w grze Minecraft: Education Edition. Informacje jak uzyskać dostęp – https://zpe.gov.pl/a/minecraft-education-juz-na-zpe/D15MAoHtt

OCENA PROJEKTÓW

  1. Organizator powoła zespół oceniający projekty.
  2. Do zadań zespołu należy w szczególności wybór zwycięskiej drużyny reprezentującą szkołę publiczną z tereny Miasta Tychy, która otrzyma nagrodę główną.
  3. Decyzje zespołu oceniającego są ostateczne i niepodważalne.
  4. Kryteria oceny:
    • Kreatywność Projekt powinien wykazać oryginalność myśli i kreatywność w wyrażaniu pomysłów. 
    • Zgodność z tematem konkursu Projekt powinien pokazać, że drużyna dobrze zrozumiała temat i potrafi go przedstawić. 
    • Prezentacja projektu Projekt powinien zostać przedstawiony w atrakcyjnej i zrozumiałej formie.

PRAWA AUTORSKIE

  1. Uczestnicy/Zespoły gwarantują, że zrealizowane podczas projektu prace będą ich autorstwa czy też współautorstwa i nie będą naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.
  2. Uczestnicy  projektu  udzielają  Organizatorowi zgody na wykorzystanie wszelkich nagrań ukazujących projekty, które zostały stworzone  w  trakcie  trwania  projektu  dla  celów  wewnętrznych  oraz promocyjnych wydarzenia.
  3. Organizator  zastrzega  sobie  możliwość  przekazania  wszelkich  informacji o projektach i przebiegu wydarzenia w celach promocyjnych.

WIZERUNEK UCZESTNIKÓW

  1. Organizatorowi przysługuje nieograniczone w czasie i przestrzeni terytorialnej prawo do wykorzystywania nagrań, fotografii oraz materiałów audiowizualnych zrealizowanych w związku z organizacją niniejszego Konkursu, w tym zawierających wizerunki uczestników grup konkursowych, w celu promocji własnej lub w celach związanych ze statutową działalnością Organizatora.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub przesunięcia terminu projektu.